Poradenské služby
Hlavní činnost poradny se soustřeďuje na poradenské, diagnostické, terapeutické, konzultační a preventivní aktivity, které pomáhají řešit zejména následující okruhy problémů:
Předškolní věk
- adaptační potíže při nástupu do mateřské školy
- výchovné obtíže
- posouzení školní zralosti a připravenosti, popř. doporučení odkladu školní docházky
Školní docházka
- dodatečný odklad školní docházky
- výchovné a adaptační problémy
- výukové potíže a speciální vzdělávací potřeby (poruchy učení, poruchy pozornosti a další)
- problémy školní třídy (klima třídy, vztahy mezi žáky)
- volba dalšího studijního zaměření
Střední školy
- výchovné a adaptační problémy
- výukové potíže a speciální vzdělávací potřeby (poruchy učení, poruchy pozornosti a další)
- problémy školní třídy (klima třídy, vztahy mezi žáky)
- úprava podmínek maturitní zkoušky
Prevence rizikového chování
- poradenství v oblasti primární prevence rizikového chování, individuální konzultace (osobní, e-mailové, telefonické)
- pravidelné schůzky školních metodiků prevence, setkání s odborníky
- informační servis pro školní poradenské pracoviště, poskytnutí užitečných kontaktů
- na žádost školy pomoc s řešením aktuálních problémů souvisejících s výskytem rizikového chování
- program selektivní prevence v tandemu (za nutné přítomnosti třídního učitele, který je nedílnou součástí skupiny)
- screening klimatu ve třídě s následnou konzultací
- metodické vedení pro školní metodiky prevence
- pomoc a konzultace při řešení nepohody v třídním kolektivu, příp. šikany (1. – 3. stadium)
- žádost o konzultaci/intervenci naleznete v Dokumenty ke stažení
Programy pro pedagogy
- pravidelná setkávání výchovných poradců ZŠ
- pravidelná setkávání výchovných poradců SŠ
- setkávání školních speciálních pedagogů
- seminář pro učitele přípravných tříd základní školy
- kazuistické semináře pro učitele ZŠ
- setkávání a kazuistické semináře pro školní psychology
Další nabízené programy
jsou určeny pro klienty naší poradny jako součást následné péče po psychologickém či speciálně pedagogickém vyšetření. Patří mezi ně především:
- rozvoj grafomotorické oblasti
- Maxík – program pro předškoláky
- stimulační program pro předškoláky
- rozvoj kognitivních dovedností
- nácvik relaxačních technik pro děti a dospívající s adaptačními problémy
- individuální reedukace specifických poruch učení