SLUŽBY NABÍZENÉ
na pracovišti Hloubětín
Hlavní činnost poradny se soustřeďuje na poradenské, diagnostické, konzultační a preventivní aktivity, které pomáhají řešit zejména následující okruhy problémů:
předškolní věk
- adaptační potíže při nástupu do mateřské školy
- výchovné obtíže
- posouzení školní zralosti a připravenosti, popř. doporučení odkladu školní docházky
střední školy
- výchovné a adaptační nesnáze
- výukové potíže a speciální vzdělávací potřeby (poruchy učení, poruchy pozornosti a další – navrhujeme podpůrná opatření pro výuku včetně úpravy podmínek maturitní zkoušky)
- individuální studijní i osobní potíže
- problémy školní třídy (klima třídy, vztahy mezi žáky)
školní docházka
Jako následná péče pro naše klienty jsou nabízeny:
programy pro děti a dospívající
- stimulační program pro předškoláky
- individuální nácvik relaxačních technik pro děti a dospívající s adaptačními problémy
- individuální reedukace specifických poruch učení
- podpůrná skupina pro studenty SŠ – Teen 2
Níže uvedené služby jsou realizovány na pracovišti Vysočany.
Určeny jsou klientům obou pracovišť.
programy pro pedagogy
- pravidelná setkávání výchovných poradců ZŠ
- pravidelná setkávání výchovných poradců SŠ
- setkávání školních speciálních pedagogů
programy pro děti a dospívající
jsou určeny pro klienty naší poradny jako součást následné péče po psychologickém či speciálně pedagogickém vyšetření. Patří mezi ně především:
- rozvoj grafomotorické oblasti
- Maxík – program pro předškoláky
- rozvoj kognitivních dovedností
- individuální reedukace specifických poruch učení
prevence rizikového chování
- poradenství v oblasti primární prevence rizikového chování, individuální konzultace (osobní, e-mailové, telefonické)
- pravidelné schůzky školních metodiků prevence, setkání s odborníky
- informační servis pro školní poradenské pracoviště, poskytnutí užitečných kontaktů
- na žádost školy pomoc s řešením aktuálních problémů souvisejících s výskytem rizikového chování
- program selektivní prevence v tandemu (za nutné přítomnosti třídního učitele, který je nedílnou součástí skupiny)
- screening klimatu ve třídě s následnou konzultací
- metodické vedení pro školní metodiky prevence
- pomoc a konzultace při řešení nepohody v třídním kolektivu, příp. šikany (1. – 3. stadium)