SLUŽBY NABÍZENÉ

na pracovišti Hloubětín

 

Hlavní činnost poradny se soustřeďuje na poradenské, diagnostické, konzultační a preventivní aktivity, které pomáhají řešit zejména následující okruhy:

předškolní věk

  • adaptační potíže při nástupu do mateřské školy
  • výchovné obtíže
  • posouzení školní zralosti a připravenosti, popř. doporučení odkladu školní docházky

programy pro pedagogy

  • setkávání výchovných poradců SŠ
  • tematická setkání s učiteli
  • semináře pro učitele, výchovné poradce, asistenty pedagoga

školní docházka

  • dodatečný odklad školní docházky
  • výchovné a adaptační problémy
  • výukové potíže a speciální vzdělávací potřeby (poruchy učení, poruchy pozornosti a další – navrhujeme podpůrná opatření pro výuku)
  • problémy školní třídy (klima třídy, vztahy mezi žáky)
  • podpora mimořádně nadaných žáků
  • volba dalšího studijního zaměření
  • střední školy

    • výchovné a adaptační nesnáze
    • výukové potíže a speciální vzdělávací potřeby (poruchy učení, poruchy pozornosti a další – navrhujeme podpůrná opatření pro výuku včetně úpravy podmínek maturitní zkoušky)
    • individuální studijní i osobní potíže
    • problémy školní třídy (klima třídy, vztahy mezi žáky)

     

    Jako následná péče pro naše klienty jsou nabízeny:

     

    programy pro děti a dospívající

      • stimulační program pro předškoláky
      • individuální nácvik relaxačních technik pro děti a dospívající s adaptačními problémy
      • individuální reedukace specifických poruch učení

     

    Níže uvedené služby jsou realizovány na pracovišti Vysočany.

    Určeny jsou klientům obou pracovišť.

     

    programy pro pedagogy

    • pravidelná setkávání výchovných poradců ZŠ
    • setkávání školních speciálních pedagogů

    programy pro děti a dospívající

    jsou určeny pro klienty naší poradny jako součást následné péče po psychologickém či speciálně pedagogickém vyšetření. Patří mezi ně především:

     

    • rozvoj grafomotorické oblasti
    • Maxík – program pro předškoláky
    • rozvoj kognitivních dovedností
    • individuální reedukace specifických poruch učení

    prevence rizikového chování

    • poradenství v oblasti primární prevence rizikového chování, individuální konzultace (osobní, e-mailové, telefonické)
    • pravidelné schůzky školních metodiků prevence, setkání s odborníky
    • informační servis pro školní poradenské pracoviště, poskytnutí užitečných kontaktů
    • na žádost školy pomoc s řešením aktuálních problémů souvisejících s výskytem rizikového chování
    • program selektivní prevence v tandemu (za nutné přítomnosti třídního učitele, který je nedílnou součástí skupiny)
    • screening klimatu ve třídě s následnou konzultací
    • metodické vedení pro školní metodiky prevence
    • pomoc a konzultace při řešení nepohody v třídním kolektivu, příp. šikany (1. – 3. stadium)